モンスタートラックをやっているせいか否か、アクセル操作が殆どON/OFFで中間というのがあまりなく、今までクラッチはさほど気にした事が無かったのですが、今回OS21VZに対してWerks Racingのクラッチを使用してみる事にしました。
I didn’t care about clutches on my motors before because perhaps I always played big foot cars, so I used classic style clutches for my cars but for Kyosho Inferno ST-R with OS21VZ, I chose a unique clutch system from Werks Racing.
シューの材質はカーボンです。その他オプションで材質を選べます。繋がり易さやレスポンスの違いで選択するようです。写真のような感じで付属のフライホイール、パイロットナット、シューをセットします。
Clutch shoes material is carbon graphite, also other materials are available from Werks.
Clutch shoes material is carbon graphite, also other materials are available from Werks.
そのクラッチシューの上にカバーを被せます。カバーの中心部はスプリングを入れる為のくぼみがあります。このスプリングに対するロックナットの締め込み度、もしくはスプリングの強さでクラッチの繋がるタイミングが決まります。
Installing a cover on the shoes, there is a hollow at center of the cover for a clutch spring. The clutch connection timing depends on this spring rate and or how much tighten up a lock nut.
京商純正のクラッチベルでは深さが浅い為、クラッチを全てカバー出来ません。手持ちのベルを試したところ、ホットボディーズのサベージ・トラックジーラ用のクラッチベルだと完全にカバー出来ます。が、歯数が合わないので今回は京商で行きます。
A genuine clutch bell from Kyosho cannot fully cover the clutch due to shallow depth of the bell. I know a clutch bell from Hotboddies for Truckzilla can fully veil. However, because of a unfavorable gear ratio, I use the Kyosho made bell for now.
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