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Saturday, February 10, 2007

MP777 SP2 Truggy Version





京商インファーノMP777 SP2ベースのトラッギーです。プロラインの40ホイールにすると、見た目もどっしりとして走らせやすくなったような気がします。RBのC5BBですがすごく良いエンジンですね。まぁ。値段も高いので良くないと困るんですが。回転の上がり方がとてもスムーズでアイドリングも非常に安定しています。エンジン慣らしは出荷時キャブ設定のままでアイドリング2タンクの後、プロポ側でアクセル開度を20%程度に設定し2タンク、その後同じ要領でアクセル開度30%、2タンク... という感じで開度を徐々に上げていき、2.5リットルほど走りました。それでも、また固さが完全には取れてない感じです。もう2リットルほど走りたいです。同じくRBのTM928も搭載しました。凄まじいトルクで車をぐいぐい押し出していきます。TM928もC5BB同様の方法で慣らしました。ターボプラグのせいなのかどうか、アイドリングが安定せずすぐエンジンが止まります。プラグを変えても駄目で、結局最後にスローニードルを1/4回転緩めたところ安定するようになりました。エンジンの回転の上がり方としてはC5BBに軍配が上がりますが、このトルクはまさに化け物です。でも、インファーノってウィリーすらしないんですよね。

This is a truggy based on Inferno MP777 SP2, 1/8 buggy adapter and 40 size wheels from Pro-line made stability on the exterior, and it was fancied to drive easily. RB C5BB is a very good engine as well as a very good price, so the engine is should be good. The C5 reach to the top end quickly and smoothly, also very stable idling. Regarding an engine breaking-in for the C5BB, firstly kept idling as 2 tanks then set maximum 20 percent throttle value on the transmitter and run 2 tanks, next same procedure as the previous, 30 percent throttle and 2 tanks, 40% / 2 tanks... the engine run about 2.5 litres in total. However I felt the engine breaking-in was not enough and would run more 2 litres. Also RB TM928 put on to the Inferno, engine torque of the TM928 is huge, I applied same engine break-in procedure to the TM928. I don’t know a reason, perhaps because of turbo-head and plug, why idling is so unstable. I changed plugs but nothing happened but finally I got stable idling when I loosened slow needle about 1/4 turn. I like smooth and fast revolution of the C5BB rather than ones of TM928 but the huge torque on the TM928 is really monster. Also I have to refer about Inferno, which has a strong, tough and very stable body and drive train.




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